Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


 

R.M.S. (Royal Mail Ship - Királyi Postahajó) Olympic:

A három hajó közül, ő "élt" a leghosszabb ideig. 1911-ben készült el és túlélte az első világháborút és az összes testvérét. Újkorában híres volt, de a számos baleset és a Titanic tragédiája, beárnyékolta hírnevét. Többek között az 1911-ben történt ütközése a H.M.S. Hawke-kal, ez a baleset bizonyította elsőként  vízzáróajtók hatékonyságát. Ebben az ütközésben az egyik hajócsavarja is megsérült, ezért az épülő Titanic-nak a már meglévő hajócsavarját át kellett adni az Olympic-nak.  A világháború alatt tarkára festették, hogy megtévessze a korabeli célzóberendezéseket. 1915-ben csapatszállító hajóként szolgált. A nehéz idők  után kisebb változtatásokat végeztek rajta: megmagasították a vízzárófalakat, a berendezéseket korszerűbbekre cserélték és a szénfűtés helyett már olajfűtéssel hajtották meg a gépeket, majd 1919-től megkezdhette működését elavult hajóként.  1934-ben a a White Star Line és a Cunard Line egyesült és a kiöregedettnek talált hajókat leselejtezték. 1935-ben viszont az Olympic is hasonló sorsa jutott így őt is egyszerűen leselejtezték.  1937-ben érte a hajót a legnagyobb csapás, mikor  Bruce J. Ismay meghalt. Ez jelentette az Olympic "halálát" is. A szárazdokkba magát gyászolva egy feketezászlóval a tatján vontatták be. Először a belsejét szerelték ki, majd a falburkolatokat, és a bútorokat egy angol szállodába szállították, ahol még a mai napig is az eredeti formájukban megtalálhatóak. A hajótestet pedig átszállították a gyárba ahol azt lemezeire vágták.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.